.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد وزارت نفت به دولت برای قیمت بنزین

معاون وزیر نفت با تاكید بر اینكه به دولت پیشنهاد می‌دهیم عرضه بنزین به صورت تك نرخی انجام شود، یكی از راهكارهای مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل را افزایش قیمت این دو فرآورده‌ نفتی عنوان كرد و گفت: در صورت افزایش قیمت فعلا عرضه كارتی بنزین و گازوئیل متوقف نخواهد شد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از مهرعلیرضا ضیغمی درباره پیشنهاد دولت به كمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش قیمت بنزین یارانه ای و آزاد به ترتیب به 700 و 900 تومان به ازای هر لیتر، گفت: هنوز افزایش قیمت بنزین برای سالجاری قطعی و نهایی شده؛ هر چند مجلس به كلیات بودجه 92 دولت رای مثبت داده است.

مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینكه افزایش قیمت بنزین و حتی گازوئیل منجر به مدیریت بیشتر در مصرف این دو فرآورده نفتی خواهد شد، تصریح كرد: متوسط مصرف بنزین و گازوئیل به ترتیب در سال 91 به 63.4 و 96 میلیون لیتر در روز رسیده كه هر یك حدود دو میلیون لیتر بیش از ظرفیت تولید فعلی پالایشگاه های نفت است.

این عضو هیات مدیره شركت ملی نفت با تاكید بر اینكه با افزایش مصرف بنزین و گازوئیل بخشی از ظرفیت مجتمع های پتروشیمی به تولید این دو فرآورده نفتی اختصاص یافته است، بیان كرد: در صورت افزایش قیمت، پیش بینی می شود مصرف این دو فرآورده نفتی مدیریت شود.

این مقام مسئول با بیان اینكه با افزایش قیمت بنزین در صورتی كه به مردم فشار نیاید موافق هستیم، تبیین كرد: هم اكنون متوسط فروش روزانه بنزین در جایگاه ها با قیمت آزاد حدود 10 تا 12 میلیون لیتر است و مابقی با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومان به فروش می رسد.

وی همچنین با ارائه پیشنهادی به دولت خواستار عرضه بنزین به صورت تك نرخی شد و افزود: تك نرخی شدن قیمت بنزین و حتی گازوئیل منجر به كاهش زمان حساب و كتاب واریز مبالغ حاصل از فروش بنزین و گازوئیل در جایگاه ها و واریز آن به خزانه و یا حتی پرداخت كارمزد جایگاه ها خواهد شد.

ضیغمی با اعلام اینكه در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و حتی تك نرخی شدن قیمت بنزین اما عرضه این فرآورده نفتی با كارت هوشمند سوخت متوقف نخواهد شد، تاكید كرد: عرضه كارتی بنزین منجر به ثبت تراكنش كارت های هوشمند سوخت و جلوگیری بخشی از این كارت ها به مبادی مرزی خواهد شد.
معاون وزیر نفت مهمترین مزیت سامانه هوشمند سوخت را مدیریت و رصد بیشتر مصرف فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل عنوان كرد و افزود: این سامانه هوشمند ابزار موفقی برای مقابله با قاچاق سوخت به ویژه در مبادی مرزی است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.